04 25 2018

Začni běhat! Ale proč?

Začni běhat! Ale proč?

Běhání je zdraví prospěšné, ale i přesto mu moc lidí nepropadlo. Nejhorší jsou totiž začátky, kdy se do běhání musíš spíš nudit, než že tě to baví. To se dostaví až později.

Běhání povzbuzuje mozek

Autor obrázku: Gareth Williams

Běhání povzbuzuje krevní oběh a zvyšuje množství kyslíku, který se do těla dostane. Krev tam bude i kvalitnější, protože bude více okysličena. Navíc povzbuzuje i kognitivní a poznávací funkce, zároveň má běhání skvělý vliv i na paměť, koncentraci a schopnost se učit, také ale zklidňuje. Možná se ti to bude zdát nesmysl, ale běhání má blahodárný vliv na tvůj mozek!

Vědci v Illinois po třicetiminutovém běhu dělali pokus, jak člověk po běhu bude řešit logické úlohy. A taky že řešil a vyřešil – daleko rychleji a přesněji! Lidé, kteří pravidelně běhají, mají o 21% nižší pravděpodobnost, že je ve stáří postihne tzv. stařecká demence.

Běhání ti prodlouží život!

Pokud budeš chodit běhat opravdu pravidelně a týdně ho budeš provozovat nejméně hodinu až tři hodiny, dokáže ti běhání prodloužit život o 6 let a mužům dokonce o 7 let! Běžci navíc říkají, že si život lépe vychutnávají a mají z něj lepší pocit. Chceš také žít kvalitní život? Běhej! Lidé, kteří běhají, také méně trpí na nemoci, jsou více aktivní a snižuje se riziko předčasného úmrtí.

Skvělý vliv i do postele

Možná se ti to nebude zdát, ale běhání ti zkvalitní i tvůj sexuální život. Zároveň ale můžeš prožít vzrušení i při běhání – nejenom těsnými kalhoty, ale zároveň se ti mnohem více prokrvuje mozek a reprodukční orgány. Běhání zvyšuje vzrušitelnost – jsou známy i případy, kdy se žena takto „vyléčila“ z frigidity. Také si člověk po běhu připadá více sexy, zvyšuje se mu sebedůvěra apod. Opačné pohlaví si toho určitě všimne!

Autor obrázku: Samuel Johnson

Lepší zrak

Studie prokázaly, že pokaždé, kdy se vydáš si zaběhat, chráníš i svůj zrak. Běháním se totiž zmenšuje pravděpodobnost, že se objeví šedý zákal nebo jiné degenerativní oční onemocnění, na které trpí především starší lidé. U lidí, kteří uběhli cca 4 kilometry denně, se riziko snížilo na polovinu! Nikdy bys ale neměla zapomínat ani na chránění očí jinou formou – a to slunečními brýlemi!

Posiluje kosti

Při běhání se ti posílí nejen svaly, ale i kosti. Pokud tedy trpíš na osteoporózu, začni běhat a brzy určitě uvidíš nějaké výsledky! Studie dokonce prokázaly, že běhání zvyšuje hustotu kostí, čímž zabraňuje i jejich zlomení. Takže kašli na posilování, protože běhání zvýší hustotu kostí stejně nejvíce!

Lepší spánek

Běhání se během dne postará o to, že budeš podávat lepší výkony, bude ti to lépe myslet a plno dalších kladných vlastností. V noci se ale zase postará o to, že se ti bude lépe spát a také se ti lépe usne. Pokud trpíš např. nespavostí, běhání by to mohlo vyřešit. Spánek se ti hned zkvalitní! A zajímá tě, o kolik procent se to zlepšuje? O neuvěřitelných 65%!

Chrání před nemocí

Běhání posiluje tvoji imunitu a obranyschopnost, dokonce snižuje pravděpodobnost, že chytíš chřipku či jinou nemoc až o polovinu!