01 22 2018

6 jednoduchých pravidel, aby jste se cítili lépe – 2. část

6 jednoduchých pravidel, aby jste se cítili lépe – 2. část

Navážeme na první část článku a probereme další tři pravidla, co bychom měli dělat, abychom se cítili lépe.

4.      Hýbejte se

Autor obrázku: lululemon athletica

Je jedno jestli budete po ránu cvičit Pět Tibeťanů, nebo běhat 15 kilometrů denně. Jakýkoli pohyb prospěje vašemu tělu. Nemusíte chodit na drahé hodiny jógy nebo si kupovat cvičební stroje. Nejvíce vám stejně prospěje pohyb na čerstvém vzduchu.

Zkuste vystoupit o pár zastávek dřív, vzít svého nebo sousedova psa na procházku, povozit kamarádčino mimino  nebo jen doma uklízet. Jakákoli aktivita je lepší než sedět u televize s otevřeným balíčkem chipsů.

V dnešní době se dají pořídit za pár korun video tréninky pro každý věk a každý cíl, takže se už nemusíte nutit chodit do zapocených tělocvičen, kde by ste cvičili vedle vychrtlých modelek nebo vrcholových sportovců. A co víte, třeba vás to začne bavit natolik, že se pak rádi zůčastníte maratonu v chůzi či tanci.

5.      Snažte se mít uspokojivé  vztahy

Člověk je tvor společenský a samota mu neprospívá. Co mu  prospívá ještě méně jsou však nezdravé vztahy. Pokud máte s někým nevyřešené problémy nebo neustále vytváříte konflikty v mezilidských vztazích, je na čase je začít řešit. Dlouhodobá emoční frustrace vede nejenom k depresi, ale i k jiným civilizačním onemocněním jako je rakovina.

Pokud se vám zdá, že existuje něco, co vám brání ve vytváření dlouhodobých a uspokojivých společenských vztahů, zkuste se poradit s odborníkem. Snažte se problémy řešit co nejdříve, nikdy nevíte, zda budete mít druhou šanci.

6.      Pravidelně navštěvujte lékaře

Autor obrázku: Herry Lawford

Ať už se jedná o praktického lékaře nebo třeba zubaře, nevynechávejte pravidelné prohlídky. Většina lidí jde k lékaři až je něco bolí nebo potřebují podepsat papír. Některé nemoci se ale ozvou až je příliš pozdě. Je lepší se nechat pravidelně prohlédnout a „opravit“ menší nedostatky častěji, než přijít za doktorem až je nám špatně.

Také se u svého doktora můžete zvážit, změřit, spočítat si BMI, případně si nechat udělat testy krve, cholesterolu a další. Také se můžete s doktorem poradit ohledně otázek s kterými si nevíte rady. Pamatujte, že prevence je jednodušší a méně nákladná než léčba.