06 24 2018

3 tipy, jak výrazně zlepšit své zdraví

misa-s-jablky-a-zazvorem

mísa s jablky a zázvorem

Na přicházející novou sezónu je vždy dobré se připravit. Nejenom psychicky, ale i tělesně. Nechte své tělo odpočinout a pročistit předtím, než uděláte nový krok. V našem případě jde o přerod z chladnějšího jara do slunného léta. Jak pročistit své tělo a získat výrazně lepší zdraví?

Zdraví člověka kromě dědičných dispozic ovlivňuje i to, jak se o něj staráme. Jak se pohybujeme, co jíme a co pijeme. Dnes se zaměříme především na poslední dva případy.

Výživa je dle nás (výživových poradců z Hubnibezhladu.cz) nejdůležitější při péči o zdraví. Sepsali jsme tedy pro vás 3 klíčové a vyzkoušené tipy, jak zlepšit své zdraví.

1)      Vyvarujte se polotovarů

Možná se vám to nezdá, ale tato rada je pro zdraví velmi důležitá. Jednoduchým krokem vymažete ze svého stravování množství znehodnoceného jídla plného chemikálií, konzervantů, emulgátorů a dalších látek, které v jídle nemají co dělat.

Větší „využití“ by našly spíše coby biologické zbraně, než coby součást našeho jídla. Vzhledem k tomu, že žijeme v Česku, pravděpodobně po prvním kroku máte prázdnou ledničku a spíž.

Češi milují polotovary – šetří čas a jsou přeci tak levné. Ano a ano – ale my za tím, že Češi jsou jedničkou v počtu rakovin tlustého střeva a požíráním polotovarů, vidíme přímou souvislost. Tím, že se jich zbavíte, uděláte svému tělu neskutečnou službu.

2)      Očistěte se půstem

Když už víte, že nebudete do sebe cpát nekvalitní (tzv. junk food) potraviny, musíte dát tělu šanci se očistit. Pokud byste hned začali jíst zdravá a čerstvá jídla, tělu byste pomohli, ale stále byste měli v sobě množství nahromaděných škodlivin z dřívější stravy.

Pomozte tělu v očistě (jindy nazývané jako detoxikace těla) pomocí pravidelných jednodenních půstů. Nebojte se, pokud nemáte problémy s trávicím traktem, či jste oslabeni nějakým onemocněním, neměli byste s tím mít problém.

Můžete pro začátek zkusit třeba očistu v podobě jednodenního nahrazení pevného jídla čerstvými zeleninovými a ovocnými šťávami. Po půstu je klíčová i návratová strava – o té si můžete dohledat vše potřebné na internetu.

3)      Čerstvý jídelníček

Máte prázdnou spíž a po půstu i žaludek. Čím se tedy začít stravovat, když ne průmyslovými polotovary? Co takhle zkusit čerstvé ovoce, zeleninu, širokou paletu luštěnin, rýže, těstoviny a další kvalitní suroviny. Dobrým průvodcem po světě zdravého stravování může být například Zdravý talíř. Věříme, že s těmito radami dokážete nastartovat své tělo a získat zpátky ztracené zdraví. Přejeme vám hodně štěstí.