01 18 2018

Power jóga

Potřebujete si zpevnit tělo a přitom si skvěle zarelaxovat? Pokud ano a nebojíte se trochu zapotit, je power jóga stvořená přímo pro vás.

Historie power jógy, která se od klasické jógy liší dynamičností cviků, vznikla v USA v devadesátých letech. Tento druh jógy je alternativou k pilates, nebo aerobicu. Na rozdíl od klasické jógy je kladen důraz na plynulé přechody z jedné pozice do druhé a celková rychlost prováděných asán. Proto je power jóga fyzicky náročnější a lépe se při ní hubne a celkově zpevňuje tělo.

Jak probíhá hodina

Základem power jógy je pozdrav slunci, které se během cviční několikrát opakuje. Pozdrav obsahuje dynamické pozice bojovníků, střechy, kobry a mnoha dalších prvků. Pro uvolnění a zklidnění celého těla a mysli se zařazuje do hodiny pozice spícího dítěte.

Cílem hodiny je protáhnout a zpevnit celé tělo, nikoliv se fyzicky zlikvidovat.

Pozitivní vliv power jógy

Zlepšuje fyzickou kondici a pomáhá při hubnutí. Vede ke správnému dýchání a prokrvení celého těla. Cvičení zlepšuje flexibilitu a odstraňuje nadměrné svalové napětí. Zbavuje bolesti zad, odbourává stres a rozvíjí koordinaci pohybu.

Co si vzít na první hodinu

Většinou podložka a používané pomůcky jsou dostupné na místě. Určitě však nezapomeňte na láhev s vodou a pohodlné sportovní oblečení. Obuv se většinou nepoužívá a cvičí se naboso. Pro velké vyznavače jógy jsou dostupné speciální legíny nebo kalhoty přímo určené k tomuto cvičení.

Po každé hodině se máte cítit příjemně unaveni, druhý den vás možná budou lehce bolet svaly. Velkou výhodou je správné dýchání během celého cvičení, relaxační hudba a zaměření pouze na sebe a své nitro. Během celého cvičení a i po něm máte prázdnou hlavu a všechny starosti se odplavují při každém vašem výdechu. Na závěr cvičení, které většinou trvá 60 minut je připravená krátká meditace. Power jóga je vhodná pro ženy i muže, kteří však tomuto druhu cvičení příliš neholdují.