06 22 2018

Zdravá dieta

Pokud jste se rozhodli držet dietu, pak určitě přemýšlíte o tom, jestli vám pomůže shodit přebytečné kilogramy a také vás jistě zajímá to, jestli tato dieta bude zdravá. V současné době je takové množství diet, že se v nich budeme jen těžko orientovat. Diet je skutečně mnoho a orientovat se v nich, není vůbec snadné. Dieta je strava, která obsahuje obecně méně energie. Při redukční dietě snížíme příjem energie o 8 000 až 10 000 kJ. Co je při dietě nejdůležitější a jak se správně stravovat, abychom si spíše neublížili, než že si nějakým způsobem pomůžeme? Pro zdravou dietu je nutné dodržovat určitá pravidla.

Pravidelné stravování v 5 denních dávkách je základ. Velmi nutné je také to, abyste jedli menší porce. Vždy se jen lehce zasyťte, abyste neměli pocit hladu. Ze svého jídelníčku se snažte maximálně vyřadit tuk, pozor na skryté tuky v mase a v mléčných výrobcích. Rozhodně dejte přednost tukům rostlinným, kupujte dražší oleje. Dodržujte pitný režim, svému tělu dávejte celý den velké množství tekutin. Nejlepší je voda bez bublin a bez příchutě. Klidně můžete pít i vodu převařenou z kohoutku. Vyvarujte se pití sycených a ochucených nápojů. Ani káva s čajem nejsou úplně vhodné. Když čaj tak raději bylinný a neslaďte jej.

Škodit vám mohou také cukr s medem, velké množství ovoce a samozřejmě již zmiňované sladké nápoje. Jídelníček je velmi důležitý, ale pokud přidáte ještě pohyb, uděláte pro sebe úplně nejlépe. Dieta v kombinaci s pohybem, přináší velmi dobré výsledky. Pokud jdete nakoupit potraviny, tak se ještě před tím doma najezte. Nekupujte jídlo příliš do zásoby, protože pak vás to nutí jíst více, než byste sami chtěli. Vyvarujte se nákupu sladkostí, brambůrků a podobně. Dejte si pozor na vše, co by vám mohlo škodit, aby vás to doma nelákalo.