11 17 2017

Jak si udržet dobré zdraví i při sedavé práci? Sportujte už cestou do kanceláře

zdravi 

Zdroj: Bigstockphoto.com

 

Chůze, pravidelný pohyb, práce ve stoje nebo jednoduché zdravotnické potřeby zajistí, abychom si při práci za počítačem neničili zdraví.

Máte sedavé zaměstnání a trápí vás zdravotní problémy? Možná je to právě sezením. Sedavá práce je velkým strašákem moderní společnosti. Předpokládá se, že až polovinu života prosedíme. Řada výzkumů došla k závěrům, že celodenní sezení ničí zdraví. Lidem, kteří sedí doma i v práci hrozí vyšší riziko mrtvice, rakoviny nebo cukrovky. Jak tedy proti sezení v práci bojovat?

Do práce choďte pěšky

V současné době je ve velké oblibě běh. Někteří nadšenci chodí běhat den co den. Běh je ale pro řadu lidí nevhodný – například pro ty s vážnějšími problémy zad. Kromě toho, pokud byste do a z práce běhali, potřebujete na to speciální oblečení a zpotíte se, což může být po příchodu do práce problém. Ne každý má možnost a čas se v práci osprchovat a převléct.

 

Přitom by stačilo, kdyby lidé místo MHD nebo auta chodili pěšky. Pokud máte pracoviště od domu relativně daleko, můžete chodit alespoň část cesty. Denně bychom měli ujít 10 000 kroků. Uvidíte, že pokud do chození vnesete pravidelnost, zlepší se vám nejen zdraví, ale i psychická pohoda a paměť. Kromě toho nebudete muset přemýšlet, kde ve svém nabytém rozvrhu najdete čas na posilovnu či jiné sportovní aktivity.

Hýbejte se i na pracovišti

Největším problémem je ale samotný pobyt na pracovišti, kde se snadno zabereme do práce a nevstaneme od počítače i několik hodin. Dobré je využít moderních technologií a nainstalovat si do chytrého telefonu aplikace, které vás budou upozorňovat, že je třeba vstát, protáhnout se a nebo se napít vody.

 

Některé firmy už zavádějí do svých kanceláří i stoly, u kterých se dá pracovat ve stoje. To samé mějte na paměti i doma. Například před televizí lidem utíká čas opravdu rychle, ale je to právě ono sezení před filmy a seriály, které může mít za následek zdravotní problémy, případně zvýšené riziko úmrtí.

Seďte rovně

Pokud se sezení při práci nevyhnete, dbejte alespoň na to, aby byl váš posed co nejpřirozenější. Shrbit se u počítače a mít hlavu zabořenou do obrazovky určitě není řešení. I v tomto případě pomohou aplikace, které vám připomínají, abyste se jednou za čas u počítače narovnali.

 

Skvělým řešením jsou ale i různé zdravotnické potřeby, které váš posed upraví. Kancelářskou židli tak můžete vylepšit nafukovacím podsedákem, který zlepší prokrvení dolních končetin a ulehčí bederní páteři. Další zajímavou pomůckou je i klínový podsedák, který pomáhá držet tělo v přirozené poloze. Pokud máte problémy s tím, že vás při sezení tlačí kostrč, pomůže klínový podsedák s výřezem právě pro kostrč. Samozřejmostí je i opěrka bederní páteře, která se dá jednoduše připnout na zadní část židle.

 

Pokud vás tedy v práci bolí páteř, stačí kdy navštívíte e-shop se zdravotnickými potřebami. Určitě tam seženete řadu pomůcek, které vám hodiny strávené na židli zpříjemní.