11 20 2017

Když mě trápí záda

Bolest zad zná snad každý. Jedná se o velmi nepříjemnou bolest, která se špatně snáší a špatně se s ní bojuje. Navíc bolest zad má mnoho variací, takže může být velmi různorodá.

Bolest v zádech je typická

Záda tvoří velkou část těla, takže jejich bolest velmi rychle poznáte. Nejen, že ucítíte tlak v určitých místech či nějakou část necítíte, protože je zatvrdlá, ale zejména se s bolestí zad také spojuje omezení pohybu, což vám může znepříjemnit práci i volný čas.

Bolest zad je různorodá

Bolest může mít mnoho příčin a zejména pokud jde o záda, protože zde je opravdu mnoho variant. Některé bolesti přicházejí s dědičným onemocněním či nějakou vadou, v takovém případě se to velmi špatně léčí a bohužel mnohdy to nelze vyléčit vůbec.

Další příčinou může být silná námaha, při které si natáhnete zádové svaly anebo zase naopak zatvrdnutí. A to v případě, kdy má člověk málo pohybu. Často za tyto bolesti může také nadměrná váha. Ačkoliv si to někteří lidé neradi přiznávají, tak vyšší váha může tyto potíže způsobit. Protože to znamená vyšší tlak na páteř, a pak je téměř jisté, že propukne bolest.

Lze se před bolesti zad nějak chránit?

Samozřejmě, že pokud nejde o genetickou vadu, která neleze vyléčit, tak můžete praktikovat různé věci, které mohou předejít těmto nepříjemnostem. Výborným řešením je samozřejmě sport. Nejlepším sportem na uvolnění zad je plavání, ale ať už zvolíte jakoukoliv formu, tak to vašim zadům jen prospěje. Ovšem jen v případě, že to s tím sportem nebudete přehánět, protože to si naopak můžete natáhnout nějaký sval. Lékaři a odborníci doporučují si pravidelně zajít například na tenis, než aby si člověk jednou za měsíc vzpomněl, že potřebuje cvičení na záda.

Dbejte na to, kde sedíte

Velká část bolesti zad je způsobena špatným sezením. Když špatně sedíte, zejména v práci, kde trávíte velkou část dne, tak se to projeví na páteři. Když jste shrbení, tak vaše páteř trpí, a následně trpíte i vy. Takže pokud máte práci, kde celý den sedíte, tak byste si měli zakoupit speciální židli, která je přizpůsobená pro lepší posed.

I stání není vždy tou nejlepší volbou

Kromě toho, jak sedíte, je také důležité to, jaký postoj těla máte, protože špatné držení těla, také může mnohé trápit. Nejedná se jen o osoby s nadváhou, pro které je to samozřejmě těžší, ale také pro osoby, které jsou normální váhy, protože pokud se různě prohýbají či a podobně. Protože každý špatný pohyb či dlouhodobý postoj se může na vaší páteři projevit a ta se samozřejmě ozve, bohužel nepříjemnou cestou.

Jak lze záda vyléčit?

Záda jsou jediným místem, u kterého když cítíte bolest, tak nesmíte odpočívat, tak jak si mnozí myslí. Naopak měli byste se snažit pomalu záda rozhýbat jemnými cviky. Někteří lidé si také zajdou k lékaři, který jim napíše jisté léky proti bolesti, anebo do lékárny pro mastičky, což není vždy zaručenou volbou. Dokonce někteří udávají, že existuje jistý odvar, který může zádům pomoci.

Jedná se o odvar ze slámy, tedy respektive z toho, co po sklizení slámy zbude na zemi. To posbíráte, pustíte na to studenou vodu a necháte jej na chvíli luhovat a pak si to přidáte do večerní koupele a údajně by vám to mělo pomoci. Někteří také radí práškový obklad z pískavice, která se dostane až do hloubky, a tedy až k problémům. Tento obklad připravíte rozvařením semen pískavice a údajně je velmi účinný.

 

Bolest zad je nepříjemná, ale pokud se člověk snaží a chce, tak si najde cestu, která jej od bolesti odvede pryč. Hlavně se musíte přes bolest přehoupnout a cvičit, i když vás to bolí, protože jinak se toho nezbavíte.