06 25 2018

Hořčíkem k vysněné postavě

Hořčíkem k vysněné postavě

To, že nedostatek hořčíku může vést až k těžkým zdravotním následkům, je asi všem jasné. Ale věděla jsi, že hořčík je dobrý pro hubnutí a štíhlé tělo?

Pokud se cítíš často unavená, jsi neklidná nebo trpíš křečemi, je jasné, že trpíš i nedostatkem hořčíku. Za nedostatek hořčíku nejčastěji může jednostranná strava, nejčastěji pšeničného rázu (např. bílé pečivo). Nejsnáze proti tomu můžeš bojovat právě pestrou stravou a rozšířením svého jídelníčku. Jenomže mnohdy ani správná strava nedostatek hořčíku, kvůli umělým hnojivům a způsobu přípravy, nedokáže vyrovnat.

Bez hořčíku tloustneme!

Autor obrázku: Itinerant Tightwad

U žen vede nedostatek hořčíku nejenom k výše uvedeným příznakům, ale snižuje se jejich přirozená schopnost odbourávat tuk. Hořčík má jednu z klíčových rolí při látkové výměně. Nebude-li strava řádně sestavena, začne se ukládat v tvém těle tuk. K tomu z nedostatku vitamínů začne tělo šíleně a zaútočí tzv. hladovými útoky. Většina diet paradoxně pracuje s nízkohořčíkovým příjem, proto je pak nejčastějším scénářem tzv. jo-jo efekt, se kterým se už nejedna žena setkala.

Ke každé dietě patří pravidelný sport. Pokud se hodně potíš, spaluješ sice kalorie, ale zároveň uvolňuješ a ztrácíš spoustu drahocenného hořčíku. Proto se každý sport, při kterém se hodně potíš, podílí na nedostatku hořčíku v tvém těle. Riskuješ tím křeče, ale i vážná zranění! Po sportu, obzvlášť v horkých letních dnech, by se mělo po každé fyzicky namáhavé aktivitě doplnit potřebné množství hořčíku. Pokud tě zajímá, kde jich najdeš nejvíce, tak v datlích.

Vyzkoušej si to!

Ještě před tím, než hořčík úplně zavrhneš, že to určitě není tak žhavé, si to zkus. Zahrň na hořčík bohatou stravu do svého jídelníčku, zabráníš nejenom následkům při jeho nedostatku, ale budeš i o pár kil lehčí. S hořčíkem můžeš dosáhnout své vysněné postavy!

Dávej si ale v obchodech pozor, v některých potravinách, které jsou určené pro dietu, je obsah hořčíku snížen. Proto by se měly používat doplňky pro náš organismus, nejčastěji tobolky s hořčíkem nebo sušený rybí tuk.

Předávkování hořčíkem podle odborníků nehrozí ani v případě přijímání prostřednictvím doplňků stravy. Navíc díky hořčičnému přebytku usnadníš přirozené odbourávání tuků, čímž podpoříš svou snahu zbavit se oněch nepříjemných čárek na rysce tvé vaky. Kila půjdou dolů doslova sami od sebe.