09 18 2018

Nemoc nebo jen podzimní únava aneb naše duševní zdraví II.

Proto bychom si všichni měli udržovat své duševní zdraví. A jak na to?

Není to vůbec těžké, stačí mít čas sám na sebe a mít se rád. To znamená, že se musíte naučit vypnout a to především, když se dostanete do nějaké stresové situace. Je dobré si o tom popovídat se svými přáteli nebo rodinou, aby to z vás aspoň trochu spadlo anebo prostě jít ven do přírody se projít a myslet na to, jak si veverka poskakuje po stromě… Prostě udělat cokoliv, jen abyste to nedusili sami v sobě, protože pak se to ve vás bude hromadit, vy budete stále nervózní a to vám nepomůže ba dokonce naopak. Může vám to uškodit. Ne jeden člověk onemocněl ze stresu!

Autor obrázku: independentman

Druhou věcí je, že bychom na sebe neměli klást vysoké nároky. (Ano, někdo si řekne, že je to pro ně lepší, protože pak podává výkony s lepšími výsledky.) Ale jsme jenom lidé a nemůžeme dělat stále milióny věcí. Jsme jenom lidé, kteří když na nich bude kladeno mnoho práce, mnoho úkolů, tak se mohou sesypat. Proto je důležité udělat si aspoň chvíli klidu, odejít z toho stálého kolotoče domácích práci skloubených se zaměstnáním.

Je důležité relaxovat, odpočinout si. A pokud máte ten syndrom velmi aktivního člověka, tak si najděte nějaký kroužek kde vypnete a zároveň si odpočinete. Funguje to i když cvičíte, protože i velmi těžká fyzická práce je pro naše tělo lepší než psychický nátlak. Při cvičení se soustředíte na trenéra a na to, jestli to děláte správně a pak nemáte čas přemýšlet nad tím, zda jste dala prát pračku a podobně.

Je jasné, že bychom neměli být sami, protože každý člověk potřebuje lásku. A když najdete svého osudového partnera, tak se o něj můžete opřít. Když vám bude špatně tak to vše proberete s ním, společně si to vyříkáte. On či ona vás vždy podrží, a když bude moct, tak určitě i rád pomůže. A i to je velmi důležité pro naše duševní zdraví, ten pocit, že nejsme na všechno sami.

Autor obrázku: Poiseon Bild & Text

Také podstatnou část našeho zdraví jak fyzického, tak duševního ovlivňuje náš stravovací návyk. Neměli bychom se trápit s tím, co jíme, prostě bychom si měli dopřát to, na co mám naše tělo chuť, aby bylo spokojeno. (A pokud se trápíte kily navíc, začněte běhat nebo si zajdete jednou, dvakrát týdně do fit centra a nemusíte se nijak omezovat.)

Samozřejmě jde i o kouření a popíjení alkoholu. Pokud jsou – a jsou lidé, kterým cigareta pomáhá v stresových situacích, tak budiž. Měli byste ale stejně hledat zdravou alternativu.

O alkoholu to říct nemůžu, protože alkohol nic nevyřeší, problémy v něm umí plavat. Ale pokud jde jen o příležitostné pití – jako je při oslavách či jiných slavnostních rituálech, tak nám určitě nemůže ublížit. Dokonce někteří lékaři radí, že bychom měli vypít dvě deci vína každý den pro lepší krevní oběh. Ale každý jak se cítí a hlavně vždy mít s mírou.

Takže nejlepší lék? Abych to shrnula, tak vždy dobrá nálada, nelépe úsměv na rtech, dbát o svůj dobrý pocit a mít sám sebe rád. Volte barevné oblečení, to také zapůsobí! A samozřejmě nesmíte zapomenout, že potřebujete odpočinout, projít s do přírody, relaxovat … prostě být v klidu. A když to všechno bude klapat (je pravdou, že nikdy to nejde stoprocentně, ale stačí ta snaha – malé roztržky házejte za hlavu a velké zjednodušte.), tak vám nemůže být špatně.