07 19 2018

Dieta při průjmu

Průjem může být způsoben hned několika faktory a to špatnou stravou, zkaženým jídlem, ale i stresem. Může mít tedy psychické původce. Pokud vás přepadl průjem, pak to rozhodně není nic příjemného, trápí vás bolesti břicha a také křeče, které vás nutí trávit velkou spoustu času na toaletě, pak zcela jistě hodně pijte a snažte se co nejvíce zavodnit organismus. Raději než vodu, nebo cokoliv jiného, si dejte černý čaj, který neslaďte. Určitě si nedávejte kávu a ani alkohol, a to z toho důvodu, že odvodňují, a to samé způsobují i sycené a sladké nápoje.

Pokuste se jíst menší porce a to často. Pravidelnou stravou doplníte to, co z vás odešlo. Zapomeňte na smažená jídla, jídla kořeněná, mastná, tučná a sladká. Vyhýbejte se luštěninám, ředkvičkám, rajčatům.

Raději než čerstvé pečivo si dejte suchary, nebo piškoty. Nebo si udělejte suché tousty, či topinky v toustovači bez tuku. Pokud vás trápí průjem, dejte si den dva staré pečivo a dejte si jej s čajem.

Pokud vás průjem trápí více dnů, pak zařaďte do svého jídelníčku ještě další potraviny a to takové, kterými doplníte ztracené živiny, vitamíny a také minerály. Zeleninu jezte takovou, která nenadýmá. Velmi dobré je udělat si vařenou mrkev, nebo dušenou dýni, vhodný je také špenát.

Pokud si dáte mléčné výrobky, tak pouze nízkotučné. Určitě se vyhněte plesnivým sýrům, tučným sýrům a tučnému masu. Vhodné jsou vývary, libové maso, kuřecí maso. Nevhodné jsou dorty, sladkosti, uzeniny, květák, kapusta, zelí, okurky. Z ovoce vynechejte kyselé ovoce, rybíz, višně a podobně.

Pokud vás průjem trápí delší dobu, pak určitě vyhledejte lékařskou pomoc a nechte se pro jistotu vyšetřit. Možná mohou být důvody vašeho průjmy mnohem vážnější, to samozřejmě ale musí posoudit lékař. Pomoci by vám měla hořká čokoláda a černé uhlí. Pokud je tedy doma máte, mělo by to být to první, po čem sáhnete.