Žlučníková dieta

0
122

Žlučníková dieta

Každý druhý člověk je nespokojený se svou postavou. Touží zhubnout a zlepšit si tak nejen fyzický, ale i psychický stav. Mnohdy si ale není jistý, jakou dietu zvolit. Je velká škála různých diet, které mají své výhody i nevýhody. Je ale pouze na Vás, jaký typ diety Vám bude vyhovovat a která dieta bude zapadat do Vašeho denního plánu.

Žlučníková dieta je jeden z příkladů diet, které se staly velice oblíbené. Jedná se totiž o omezení tuku. Žlučníková dieta je nejvhodnější především pro ty, kteří trpí chorobami žlučníku, například při střevních poruchách nebo žlučových kamenech. Žlučníková dieta se svými pravidly blíží k dietě jaterní.

Výhodou žlučníkové diety je fakt, že strava je stále pestrá. Jsou v ní zahrnuty všechny možné pokrmy, zelenina a ovoce, pouze celkové množství tuků za den se sníží. Cílem této žlučníkové diety je konzumovat maximálně 60 g tuku na den.

Jak vůbec takové jídlo bez tuku připravit? Žlučníková dieta je náročnější, co se týče času, je totiž nutné, aby jídlo bylo připravováno bez tuku. Dieta doporučuje upravovat maso dušením, vařením nebo například v mikrovlnné troubě. Jídelníček této diety také nařizuje nejíst jíšku. Místo toho se doporučuje nasucho opražená mouka nebo směs mouky a vody. Dovolené denní množství tuků se přidává na pokrmy už hotové.

Jaké potraviny jsou při žlučníkové dietě nevhodné? Potraviny, které bychom neměli při dietě konzumovat, jsou potraviny tučné. Těmi jsou například tučná jídla, jako je bůček, kachna nebo husa. Dále se nedoporučují sýry, vejce, ořechy, polévky, jako například tučné vývary nebo polévka houbová. Samozřejmostí je pak abstinence moučníků a dortů.

Pokud se rozhodnete tento druh diety dodržovat, vhodnými potravinami jsou například mléčné výrobky, tedy nízkotučné sýry, celozrnné pečivo, cukry, jako je například třtinový, hroznový, bílý cukr nebo med a také některé druhy koření, jako například skořice, kmín, rajský protlak nebo bobkový list.

Žlučníková dieta má jednu obrovskou výhodu. Tou je velká tolerance jídel. Prakticky svůj jídelníček neomezíte. Můžete dál jíst zeleninu, ovoce nebo můžete kořenit. Na rozdíl od ostatních možných diet, které jsou většinou velice přísné.