Jste spíše ranní ptáče nebo noční sova?

0
183

Jste spíše ranní ptáče nebo noční sova?

Dělá vám problémy udržet se v bdělém stavu po setmění nebo nemůžete ráno vstát? Oddáváte se nočním nájezdům na lednici? Nabídnu vám pár zajímavých a užitečných informací, které se mohou hodit.

Začněme hned po půlnoci. Okolo druhé hodiny ráno je tělo uvedeno do takového ‚úsporného režimu‘. V této době by se neměl pít čaj ani káva a už vůbec ne alkohol. Tělo sice odpočívá, ale játra pracují na plné obrátky a odbourávají veškeré škodliviny, které jsme do sebe přes den vpravili.

Po čtvrté ráno je tělo téměř vypnuto, a přesto se vzbudíme i s nejtišším hlukem. Ovšem zde může být určité nebezpečí – mozek je zásobován malým množstvím krve a tlak je nízký. Prý se v tuto hodinu nejvíce umírá.

Okolo páté ráno vstávají ranní ptáčata, velmi čilí. V šest je tělo už víceméně odpočinuté, tak se pomalu probouzí do nového dne, i když náš mozek by ještě rád spal. Zvyšuje se tlak a srdce bije silněji. Ráno ani dopoledne nepijte žádný alkohol, abyste zbytečně nezatěžovali svá, právě vyčištěná játra.

Mezi devátou a desátou se snižuje citlivost na bolest a zvyšuje se fyzická síla a aktivita na maximum. Tato energie vám vydrží až do oběda. Před polednem se zvyšuje i psychická aktivita a věci se zdají být snadnější. Je dobré posunout oběd až na 13 hodin, než využijeme své síly. To už totiž začínáme pociťovat menší únavu. Reakce se zpomalují.

Odpoledne znovu nabíráme sil. Smysly se nám opět zbystřují a dokážeme zvládnout větší fyzickou zátěž. Je dobré si trochu zacvičit.

Mezi šestou a sedmou večer už tělo začíná pociťovat únavu, naše psychika je často vyčerpaná. Jsme nervóznější a popudlivější. Proto také můžeme mít večer bolesti hlavy. Okolo deváté večer je dobrý čas na učení – paměť se zbystřuje a schopnost zapamatovat si věci je lepší než kdy ve dne. Toto je dobrá hodina pro studenty a herce.

Později večer se nám snižuje tělesná teplota a pomalu usínáme. Tělo pracuje na výměně odumřelých buněk a mozek probírá události, co se toho dne staly. Pokud je to možné, doporučuji chodit spát mezi desátou a jedenáctou a okolo šesté ráno vstávat, aby váš biorytmus pracoval tak, jak má.