Proteinová dieta

0
116
Autor obrázku: Arya Ziai

Dnes nalézáme množství informací o tom, že proteinová dieta nám zaručí rychlé a účinné hubnutí. Je to ale opravdu tak, že proteiny obsažené v potravinách jsou klíčem k trvalému snížení tělesné hmotnosti? Velice populární byla tato metoda v 70. letech 20. století. Dnes se s ní opět setkáváme. Stává se čím dál tím oblíbenější.

Základní charakteristika

Charakteristickým rysem je koncept PSMF – Protein Sparing Modified Past. Jedná se o proteiny šetřící modifikovaný půst. Díky působení proteinu se v těle primárně začnou spalovat tuky, ale svalová hmota zůstane zachována. Na svalech tedy hubnutí nepoznáte. Ovšem svaly vám nebudou ani růst.

Základem úspěšného snížení váhy je konzumace stravy, jenž je bohatá na bílkoviny. Zároveň se snižuje příjem cukrů a tuků. Naopak se doporučuje zvýšená konzumace zeleniny. Dovoleny nejsou žádné další sacharidy. Přísun kvalitních bílkovin zaručí, že nedojde k úbytku svalové hmoty.

KetoMix dieta za vás počítá příjem sacharidů a je sestavená odborníky tak, abyste opravdu zhubli.

Pojem „ketóza“

Především v důsledku omezeného přísunu sacharidů ve stravě se hlavním zdrojem tuku v těle stává zásobní tuk. Tato změna, která nastává v tělním metabolismu, se nazývá ketóza. Ketóza uvolňuje do těla takzvané ketolátky. Přítomnost těchto látek snižuje pocit hladu a navozuje pocit dobré nálady a energie. Především díky těmto faktorům je proteinová dieta velmi dobře snášená a poměrně snadno se dodržuje.

Během ketózy se v těle člověka začne v lidském těle velmi rychle spotřebovávat uložená voda. Velmi nutné je proto dodržet pravidelný pitný režim. Dieta celkově přispěje ke zlepšení zdravotního stavu. Je jednou z variant, jak předcházet onemocnění cév, žlučníku a artritidy.

Výhody proteinové diety

  • pravidelné stravování (5 x denně)
  • rychlý úbytek hmotnosti
  • při nadměrné konzumaci bílkovin dochází ke snížení chuti k jídlu

Nevýhody a rizika

  • velice jednotvárný jídelníček – jídla se neustále dokola opakují
  • psychologický efekt zakázaných potravin – po určité době dostanete chuť na sladké, což vyžaduje velmi pevnou vůli pro odolání
  • kvůli chybějícím potravinám dochází k absenci některých důležitých živin – především vlákniny, vitamínů a minerálních látek
  • zvýšení rizika onemocnění ledvin
  • zvýšení rizika rakoviny tlustého střeva
  • velká pravděpodobnost jo-jo efektu
  • zvýšení cholesterolu
  • strava není přirozená a není podle zásad zdravé výživy

Pokud se proteinová dieta dodržuje jen po určitý čas, není pro většinu zdravých lidí škodlivá ani nebezpečná.