11 17 2018

Dobrým pitným režimem k tělesné i duševní svěžesti

Doporučení ohledně množství přijatých tekutin se mohou lišit, ale obecně platí, že jejich dlouhodobý nedostatek může být pro náš zdravotní stav velkou hrozbou. Na co si dát pozor a jaké tekutiny přijímat?

Džusy v krabici jsou jen sladká voda a některé čaje odvodňují

Nejen v létě, ale i po zbytek roku bychom měli dbát na to, kolik tekutin v průběhu dne vypijeme. Neméně podstatné je, jaké tekutiny přijímáme, protože některé nám mohou spíše uškodit. Každý ví, že by se měl vyhnout slazeným limonádám, ale ani džusy v krabici nejsou zrovna nejvhodnější kvůli vysokému obsahu cukrů.

Snad každý také ví, že káva a různé energetické nápoje nejen nedoplňují potřebné tekutiny, ale navíc organismus odvodňují. Obezřetnost se vyplatí i u čajů, neboť černý a zelený čaj představují sice zdravější alternativu, ovšem rovněž tělo odvodňují.

Obyčejná voda nezklame

Nejlepší je pít obyčejnou vodu, ale je třeba hlídat si její kvalitu. Možná namítnete, že pijete balenou vodu, ale to je poměrně neekonomické a neekologické řešení, navíc si nemůžete být jisti, v jakých podmínkách byla skladována. Například skladováním ve vyšších teplotách utrpí kvalita sebelepší balené vody. Kohoutková voda představuje ekonomické řešení, ale i v tomto případě můžete pro sebe a svou rodinu udělat více.

Zde se dostávají ke slovu takzvané ionizační přístroje, které umí obyčejnou vodu přeměnit na kyselou, zásaditou nebo neutrální. Pro konzumaci je ideální zásaditá voda, která chrání buňky před volnými radikály, zatímco kyselou vodu je možné využít jako slabou dezinfekci a k léčbě plísňových onemocnění na rukou a nohou. Naopak při vnitřním požití způsobuje překyselení organismu vedoucí k nadměrné únavě a oslabení imunitního systému.

Užitečné informace o možnostech ionizace vody najdete v internetovém obchodě Přístroje pro zdraví, který nabízí široký sortiment pomocníků pro přípravu zdravých nápojů i pokrmů.