Ořechy 1. část

0
49
Autor obrázku: cookbookman17

Ořechy 1. část

Není jistě žádným překvapením, že ořechy jsou pro základ stravy velice důležité. Posilují nervy, uklidňují a také se starají o dobrou činnost srdce a krevního oběhu. Tělo zbavují jedovatých látek a posilují kostní dřeň. Zvýšit jejich spotřebu by měli všichni a zejména pak vrcholoví sportovci a těhotné ženy – pro správný vývoj plodu.

Vlašský ořech

Autor obrázku: macinate

U nás je nejznámějších ořechem ten Vlašský. Je plodem stromu Ořešáku královského, a jak už název napovídá, jde o opravu královský strom – silný, velký a pevný. Plodí peckovice s jádrem. Na podzim, kdy plody seschnou, se sbírají a využívají se jen peckovice – nám známé ořechy. Zajímavostí je, že Ořešák pochází z Itálie a již po staletí se konzumují s tím, že podporuje mozkovou činnost. Podporuje nejen to, ale i správný vývin mozku a celkovou nervou soustavu. Konzumace také snižuje obsah cholesterolu v krvi a obsahuje důležité prvky jako selen, železo, zinek a vitaminy B a E.

Arašídy – burské oříšky

Jsou zvláštní tím, že nerostou na keři ani stromě, jako většina ořechů, ale pod zemí, jsou totiž plody Podzemnice olejné. Obsahují mnoho tuku a vyrábí se z nich kvalitní olej. Jsou bohaté především na vitamíny B a E a také bílkoviny. Konzumují se obvykle solené, a v anglicky mluvících zemích je běžné tzn. burákové máslo, což není klasické máslo, jako známe u nás, ale spíše taková arašídová pomazánka.

Lískový ořech

Lískový oříšek je odedávna symbolem lásky a plodnosti. A to nejen pro svoji podobnost se srdcem, ale také to, že výrazně přispívá ke zdravému srdci a krevního oběhu. Lískové oříšky mají nejen specifickou chuť, ale měli by je konzumovat studenti, zejména ve zkouškovém, vzhledem k tomu, že výrazně podporují paměť. Z bohatého obsahu lze jmenovat fosfor, hořčík, železo, vápník, měď a samozřejmě i vitamíny B a E.

Kokos

Kokos je skvělý nejen na naše zažívání, díky velkému obsahu vlákniny, ale i na naši kůži, díky obsahu tuků se z něj vyrábí řada prvotřídní kosmetiky, ať už mlék, krémů a dalších. Pro náš organismus je důležitý i obsah proteinů a vápníku. Většinou se setkáme s kokosem strouhaným, pro jehož specifickou chuť se přidává do řady pečených sladkostí, ale pro běžnou konzumaci jsou ideální kokosové plátky.

Autor obrázku: cookbookman17

Jedlé kaštany

Z běžných kaštanů dělají děti ve školce a škole zvířátka. Jedlé jsou pak výtečné pečené. Není nic jednoduššího, než plody Kaštanovníku setého mírně naříznout a upéct v troubě. Dostaneme tak pochutinu, která se nejen skvěle chroupe u televize při sledování oblíbeného filmu, ale také jaké výtečný zdroj vitamínů B, C a E. Podporuje srdeční činnost i nervovou soustavu.