04 23 2018

Zdravý jídelníček – dlouhý a kvalitní život

Zdravý jídelníček – dlouhý a kvalitní život

zdravá stravaPečujte o své zdraví, je to investice do budoucna! Správně sestavený zdravý jídelníček nezatěžuje organismus a dodává mu vše, co potřebuje. Velkým trendem dnešní doby je zdravá výživa a všelijaké Wellnes trendy. Je však jen na Vás, jak se svým tělem naložíte. Někdy je opravdu těžké se v široké nabídce trhu orientovat.

Naslouchejte potřebám a chutím svého těla

Zdravý jídelníček je základ. Nejenže se budete cítit lépe, budete krásnější a vitálnější, ale zdravý jídelníček má i velký vliv na funkci našeho mozku.
Začněte plnohodnotnou snídaní, ta je základ. Jezte menší porce, ale častěji. Základem je 4-5 porcí denně a v každé by mělo mít zastoupení ovoce, nebo zelenina. Nejlépe čerstvá, nebo připravovaná na páře. Velice důležité je dostatečný přísun tekutin, denně by to mělo být minimálně 2,5 litru, nejlépe vody, minerální vody nejsou příliš vhodné jako celodenní pitný režim.

Zapomeňte na přípravky na hubnutí

zdravá strava 2Toto řešení nadváhy není zcela vhodným. Je finančně náročné a jakmile je vysadíte, většinou se dostaví tzv. JOJO efekt a shozená kila jsou zpět. Důvěřujte raději sportu a zdravému životnímu stylu.

Sportem ku zdraví

Důležité pro naše tělo je dostatek pohybu. V dnešní široké nabídce si určitě vybere každý. I se zdravotním handicapem se můžete plnohodnotně věnovat sportu. Pro starší lidi je např.výborné plavaní. Má rehabilitační účinky a každý si může zvolit své tempo. Velice oblíbeným sportem se stala chůze. Používají se při ní tzv. nordické hole, které pomáhají rozložit zátěž na celé tělo. Mladí lidé ocení namáhavější sporty.