06 17 2019

Jaké vitamíny potřebuje tělo ke zdravému hubnutí


Lidské tělo funguje jako stroj, když mu dodáte správnou stravu, potřebné vitamíny, minerály a živiny, tak se budete cítit skvěle nejen psychicky, ale také fyzicky. Víte, jaké látky potřebuje vaše tělo pro to, aby hublo?

Potřebný vitamín C

Pomocí potravinových doplňků a správné výživy pro sportovce můžete v současnosti doplnit veškeré chybějící vitamíny, které tělo potřebuje nejen pro správnou funkci organismu, ale také pro podporu hubnutí. Užitečný pro tělo je z toho důvodu, že potlačuje produkci stresového hormonu, díky čemuž napomáhá hubnutí a brání úbytku svalové hmoty při tréninku. Doplnit se dá i pomocí ovoce, rozpustných tablet nebo kapslí, iontových nápojů či multivitaminů.

Chybějící vitaminy skupiny B

Často probíranou skupinou vitamínů je skupina B. Tento vitamín bývá spojován s přibývajícími kilogramy, ve skutečnosti má jeho doplnění zásadní vliv na hubnutí, na růst svalů a také na správné trávení. V potravinách najdete vitamín B hlavně v luštěninách, v hovězím mase, játrech, ledvinkách a také v zelených potravinách. Skvělou volbou, jak tento, často chybějící vitamín B, doplnit je výživa pro sportovce, doplňky stravy, případně rozpustný multivitamin, který kombinuje víc minerálních látek a potřebných vitamínů najednou.

Vitamín D

Mezi minerály a vitamíny máme často nedostatek také vitamínu D. O tom se říká, že je to vitamín denního světla nebo slunce. Doplnit lze pobytem v přírodě, na slunci a na čerstvém vzduchu, kdy denně byste měli být venku alespoň 20 minut. Je na vás, zda si dopřejete delší procházku nebo třeba vyzkoušíte TRX závěsný systém v parku, kdy můžete posílit zádové svalstvo a celý střed těla. Vitamín D také často v těle chybí, pokud držíte diety a máte přísný jídelníček. V takovém případě můžete opět potřebné množství vitamínu doplnit pomocí vhodných doplňků stravy.

Nezbytný vápník

Samostatnou kapitolou je pak vápník, který je důležitý pro pevné kosti a zdravé zuby. Při hubnutí a pravidelném cvičení je tento minerál nezbytný. Vyzkoušet můžete třeba rozpustné tablety s obsahem vápníku, ale také proteinové i energetické tyčinky. . Některé z těchto tyčinek mohou nahradit i jídlo, pokud jste na cestách a nestíháte si připravit svačinu doma. Pokud chcete tento minerál doplnit i potravinami, zařaďte do svého jídelníčku víc semen, luštěnin a sýrů. Vápník je obsažen také v mandlích, velké množství najdete i v syrovátkovém proteinu.

Pokud jste tedy nyní ve fázi plánování pravidelné sportovní aktivity, tak ať už si do domácnosti pořizujete běžecký pás, nebo třeba plánujete pravidelné zápasy ve stolním tenise, mějte na paměti, že i svůj jídelníček by měl, stejně jako aktivnější životní styl, projít určitými změnami. Zjistěte si tedy vše důležité co nejdříve, ať vašemu tělu nic nechybí a pravidelný sport má na vás jen ten nejlepší vliv.